Diabetes Desk

Winkelwagen 0
€ 0,00

Klantenservice

Bestellen

 

  • Zijn alle prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen vermeld op onze website zijn inclusief BTW.

 

  • Hoe weet ik dat mijn bestelling goed is aangekomen?

Nadat u online heeft besteld en betaald, ontvangt u een bevestiging van uw bestelling en uw betaling per e-mail.
Mocht dit niet het geval zijn neem dan contact met ons op via het contactformulier of telefonisch op 085 130 93 70 (lokaal tarief).
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 12.00 en 15.00 uur.

 

  • Kan ik mijn bestelling annuleren ?

Ja, u kunt uw bestelling annuleren door ons te contacteren via het contactformulier.
Mocht uw bestelling al onderweg zijn, dan is een annulering helaas niet meer mogelijk.
In dat geval kunt u uw bestelling zelf retour sturen:

Diabetes Desk BV
Avenue Ceramique 251
6221 KX Maastricht

 

  • Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Ja, u kunt uw bestelling wijzigen doorons te contacteren via het contactformulier.
Mocht uw bestelling al onderweg zijn, dan is het helaas niet meer mogelijk om uw bestelling aan te passen.
In dat geval kunt u uw bestelling indien gewenst zelf retour sturen.

 

  • Wat doe ik als ik meer informatie nodig heb over een product?

We proberen zoveel mogelijk nuttige informatie over onze producten te publiceren, om u te helpen de artikelen te kiezen die het best bij u passen. De productpagina voor ieder artikel bevat detailinformatie, een korte beschrijving en foto's.

Mocht u toch meer informatie nodig hebben kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wilt u bij uw vraag het artikelnummer van het product vermelden, dan zullen wij uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.

 

  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen ?

U kunt via internet 24 uur per dag, 7 dagen per week bestellen. Plaats het betreffende artikel of de artikelen in uw winkelwagen. U kunt vervolgens verder gaan naar de kassa of u kunt verder winkelen. In uw winkelwagen worden alle artikelen getoond die u geselecteerd heeft.

Daarna doorloopt u de stappen uit het bestelproces, het invullen van uw persoonlijke gegevens en de verzendgegevens en u bent klaar! U kunt altijd terugkomen bij uw bestellijst door op de link winkelwagen te klikken bovenaan het scherm.

 

Betalen

 

  • Hoe worden mijn betaalgegevens beveiligd?

U winkelt bij Diabetes Desk in een beveiligde omgeving; uw gegevens worden via een speciale verbinding versleuteld en verzonden naar uw creditcard maatschappij of bank, die uw betaling vervolgens al dan niet goedkeurt.

Met uw creditcard kunt u veilig betalen. Wij zorgen ervoor dat uw gegevens veilig worden opgeslagen door het gebruik van Secure Socket Layers (SSL), een geavanceerd beveiligingssysteem voor internet om uw gegevens te beschermen. Om de veiligheid van het bestelproces te garanderen, worden alle gegevens - inclusief naam, adres en creditcard - gecodeerd opgeslagen op een Secure Server. Zodoende zijn alle creditcard- en adresgegevens beveiligd in het bestelsysteem van Diabetes Desk.

De meeste browsers ondersteunen SSL. Mocht u er niet zeker van zijn dat uw browser SSL ondersteunt, controleer dan de browser gegevens bij de Internet Service Provider (ISP).

 

  • Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt betalen met iDEAL, PayPal, Credit Card: Mastercard of Visa, Apple Pay en achteraf via Klarna. Voor meer informatie over de betaalmogelijkheden kunt u deze pagina raadplegen. 

 

  • Hoe werkt iDEAL?

Als u bankiert via Internet bij de Rabobank, ABN AMRO, Fortis, SNS bank of ING, kunt u via onze site op een veilige manier elektronisch de betaling van uw bestelling regelen.
Een elektronische betaling via Internet is te vergelijken met een PIN-betaling in een winkel.
Na het plaatsen van uw bestelling, kiest u voor de betaalmethode iDEAL.
Er opent zich een scherm waarbij u kunt kiezen voor de bank waarbij u online bankiert.

U volgt dan de procedure die u gewend bent met betalingen via internet bankieren.

In principe wordt de betaling dezelfde werkdag nog verwerkt.

 

  • Hoe werkt Creditcard?

Met uw creditcard kunt u online betalen. U vult het creditcardnummer, de exacte naam op de kaart, de vervaldatum en de driecijferige CVC code (laatste drie cijfers op de achterzijde van uw kaart) in op de betaalpagina. Betalen met uw creditcard in onze webshop is snel, veilig en simpel.

De Credit Card transacties worden NIET op onze server verwerkt. Onze medewerkers krijgen dus NOOIT inzicht in uw gegevens.

 

  • Hoe werkt PayPal?

PayPal is een online betaalrekening die u gratis kunt openen. Deze rekening is te koppelen aan uw bankrekening of creditkaart. Daarna kunt u betalen met behulp van uw PayPal account bij webshops die deze betaalmethode accepteren. Diabetes Desk accepteert PayPal. Meer informatie over de werking en het gebruik van een PayPal rekening vindt u op de website van de consumentenbond.

 

  • In welke valuta kan ik betalen?

Wij accepteren enkel betalingen in Euro's (EUR). Als u met een creditcard betaalt wordt uw eigen valuta automatisch omgezet in Euro's.

 

Bezorgen

  • Kan de bestelling op een ander adres worden afgeleverd?

U kunt ervoor kiezen om uw bestelling op een ander adres te laten afleveren, als u het pakket bijvoorbeeld liever op uw werkadres ontvangt. U kunt dit tijdens het bestelproces aangeven. Wij zorgen er dan voor dat het pakket op het gewenste adres wordt bezorgd. Het factuuradres kan dus afwijken van het verzendadres.

 

  • Kan de bestelling naar een postbus worden verzonden?

Helaas, onze vervoerder bezorgt geen pakketen aan een postbus. Vult u een postbus nummer in als adres, dan zal het pakket retour komen in ons magazijn. Indien u een snelle bezorging wenst, dient u altijd een volledig adres (straat, huisnummer en postcode) op te geven.

 

  • In welke landen leveren jullie?

Wij verzenden alleen naar adressen in Nederland.

 

  • Wat zijn de verzendkosten?

De standaardverzendkosten variëren aan de hand van de inhoud van uw winkelwagen. Sommige producten hebben meer volume dan andere, waardoor er hogere verzendkosten mee gemoeid zijn. Als u uw bestelling vrijblijvend samenstelt, worden de verzendkosten weergegeven in uw winkelmandje. Daarnaast zijn er verschillende verzendopties, waarbij verschillende verzendtarieven gelden. De minimale verzendkosten (standaard levering aan huis) bedragen €4,95. Bij bestellingen boven €75,00 vervallen de standaard verzendkosten. Eventuele extra verzendopties blijven wel een toeslag houden:

  • Niet bij buren €1,00
  • Aangetekend €1,00
  • Avondlevering €1,00
  • Verzekerd €2,00

Acties waarbij verzendkosten komen te vervallen zijn altijd alleen van toepassing op de minimale verzendkosten à €4,95. Selecteert u toch een duurdere verzendmethode i.c.m. een kortingscode, dan wordt alleen €4,95 als korting doorgevoerd.

 

  • Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Bestellingen die op werkdagen voor 14:00 uur geplaatst en betaald zijn, worden doorgaans dezelfde werkdag aangeboden bij onze verzendpartner.
Alle nagestreefde levertijden vind u in het overzicht hieronder. Omdat wij hierin afhankelijk zijn van een externe partij, kunnen wij deze levertijden helaas niet garanderen.

 

  • Waar bevindt mijn bestelling zich?

Op het moment dat uw bestelling door ons is afgehandeld ontvangt u per e-mail de traceercode van uw zending, waarmee u de verzendstatus van uw bestelling kunt volgen. Door op de 'tracking link' te klikken, ziet u precies waar uw bestelling zich op dat moment bevindt.
Deze informatie is op werkdagen binnen 12 uur na het verzenden van uw bestelling zichtbaar op onze website.

 

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling wordt bezorgd?

Uw bestelling wordt door DHL bezorgd op het opgegeven afleveradres. Indien u niet thuis bent wanneer uw pakket wordt bezorgd zal de DHL-chauffeur opnieuw een bezorgpoging inplannen of de zending ter afhaling bij een DHL-servicepunt bij u in de buurt bezorgen. Via de betreffende Track & Trace code van de zending welke u via de mail ontvangt kunt u meer informatie omtrent de zending en de status hiervan verkrijgen.Dit geldt voor bestellingen die worden verzonden binnen Nederland.

Retourprocedure

  • Hoe kan ik een artikel retourneren?
Mocht u niet tevreden zijn met (een deel van) uw aankoop, dan heeft u het recht de artikelen te retourneren. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending en betaalt daar ook de kosten voor. Bewaar altijd goed het verzendbewijs van de retourzending, want bij eventuele problemen met de retourzending zal de vervoerder u vragen om het verzendbewijs. U kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat u van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heeft u vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. U kunt ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als u daarbij maar een mededeling voegt waaruit uw wens tot herroeping blijkt. Om het afhandelen va de retour vlot te laten verlopen, vragen wij u dit te doen met ons downloadbaar formulier. U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Retourzendingen zullen altijd door Diabetes Desk worden geaccepteerd, echter mocht blijken dat de artikelen door u beschadigd zijn geraakt of niet meer compleet zijn, dan kunnen er kosten in rekening worden gebracht voor de ontstane schade of verbruikte artikelen. Deze kosten zullen verrekend worden met het te retourneren bedrag. Hierover zullen wij altijd eerst met u in contact treden.

U kunt uw retourzending adresseren aan:

Diabetes Desk BV
Avenue Ceramique 251
6221 KX Maastricht

Klik op deze link om het retourformulier te downloaden

 

 

  • Hoe kan ik een artikel ruilen?

De snelste en makkelijkste manier om een artikel te ruilen is om een nieuwe bestelling te plaatsen op www.diabetesdesk.nl. De nieuwe order wordt dan nog dezelfde dag (als de bestelling voor 14:00 uur ontvangen is) verzonden.

De artikelen die u retour wilt sturen, kunt u vervolgens samen met het retourformulier naar ons opsturen. Het aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten, zal dan op uw rekening teruggestort worden na ontvangst van de artikelen..

Een andere optie is om het artikel dat u wilt ruilen, retour te sturen en op het retourformulier te vermelden waarvoor u het artikel wilt ruilen. We kunnen het nieuwe artikel dat u wilt ruilen dan echter pas opsturen op het moment dat we uw retourzending in goede staat ontvangen hebben. Op deze manier duurt het iets langer voordat u het juiste artikel in huis hebt.

U kunt uw retourzending adresseren aan:

Diabetes Desk BV
Avenue Ceramique 251
6221 KX Maastricht

Klik op deze link om het retourformulier te downloaden

 

  • Wanneer krijg ik mijn geld teruggestort?

Indien u een complete bestelling retourneert, zullen wij het volledige bedrag van uw bestelling, inclusief verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen terugbetalen. De termijn van 14 dagen start op het moment dat u het artikel retour stuurt, ofwel vanaf het moment dat u ons laat weten dat u het artikel terug gaat sturen. Indien de retourzending binnen deze termijn niet bij ons binnen is, wordt de terugbetaling uitgesteld en zullen wij u om een verzendbewijs vragen. Na ontvangst van een correct verzendbewijs wordt het bedrag van de geretourneerde artikelen inclusief de kosten voor de heenzending naar u overgemaakt.

Heeft u met een creditcard afgerekend, dan zullen wij het bedrag per refund terugstorten op uw creditcard account. Hoe lang het duurt voor het bedrag weer op uw rekening staat is mede afhankelijk van de medewerking van de bank/creditcardmaatschappij en is dus niet geheel door ons te beïnvloeden.

Let op: Retourneert u alleen een deel van uw bestelling, dan zullen de kosten voor de heenzending niet terugbetaald worden. De kosten voor de retourzending zijn in alle gevallen voor de rekening van de klant.

 

  • Jullie hebben het verkeerde bedrag aan mij vergoed

Helaas zijn fouten niet altijd te voorkomen. Als u denkt dat u het verkeerde bedrag heeft teruggekregen neemt u dan alstublieft contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

 

  • Er ontbreekt iets aan mijn bestelling

Als er op uw factuur iets staat dat in uw pakket had moeten zitten, maar dit is niet het geval, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Vermeld alstublieft uw ordernummer en het artikelnummer van het product dat u mist en wij zullen dit voor u onderzoeken. Normaal gesproken kunnen wij het ontbrekende artikel gratis aan u naleveren. Mocht dit niet mogelijk zijn zullen wij het bedrag dat u voor het artikel betaald heeft aan u vergoeden.

Inhoud pakket

 

  • Er is een fout gemaakt met mijn bestelling

Helaas zijn fouten niet altijd te voorkomen, maar wij zullen ons best doen dit zo goed mogelijk met u op te lossen. Als u een fout in uw bestelling heeft geconstateerd, neemt u dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

 

  • Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Wij doen er alles aan om een perfect product te leveren. Mocht een artikel desondanks beschadigd of defect zijn, neem dan contact via het contactformulier. Mocht u klachten hebben over onze handelswijze, verzending of andere onvolkomendheden laat het ons dan beslist weten.
Ook hiervoor kunt u bovenstaand emailadres gebruiken. We proberen u altijd uiterlijk de volgende werkdag van een oplossing te voorzien en hanteren een limiet van maximum 14 dagen voor een inhoudelijke reactie onzerzijds.
Indien u niet tevreden bent met de klachtafhandeling, dan kunt u uw klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website van de Geschillencommissie Thuiswinkel, www.sgc.nl.
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

 

Garantie

 

  • Wettelijke garantie

Voor alle artikelen die u bij Diabetes Desk koopt geldt de wettelijke garantie (termijn kan per product verschillen). Een artikel moet in goede staat verkeren en bij normaal gebruik naar behoren functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dat niet het geval is, kunt u het artikel retourneren, laten repareren of, indien mogelijk, laten vervangen voor een nieuw exemplaar.

Waanneer u een defect artikel onder garantie wenst te retourneren, dan kunt u deze retoursturen naar het onderstaande adres. Zorg ervoor dat u een aankoopbewijs erbij voegt of het ordernummer vermeldt. Kunt u deze niet meer achterhalen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Diabetes Desk BV
T.a.v. Technische dienst
Avenue Ceramique 251
6221 KX Maastricht

 

  • Wat is het garantiebewijs voor mijn artikel(en)?

Elk bewijs van aankoop in onze webshop geldt als garantiebewiijs. U ontvangt bij uw bestelling een factuur zowel digitaal als op papier bij de zending. Beide kunt u gebruiken om aanspraak te maken op de wettelijke garantie. Mocht u de factuur niet meer kunnen vinden, dan kunt u alle emails omtrent uw bestelling of een transactieafschrift van de betaling gebruiken. Komt er nog steeds niet uit, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice, zodat die uw bestleling kunnen traceren en u verder kunnen helpen met uw aanspraak op garantie.

 

  • Hoe ontvang ik mijn factuur?

In principe wordt een factuur eenmalig per e-mail verschaft na een bestelling en een papieren versie wordt bij de zending van uw bestelling toegevoegd. Maar het is mogelijk dat een mail niet goed aankomt of verdwaalt. In dat geval kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier. Onze medewerkers zullen u dan verder helpen.

Een andere manier om een factuur te achterhalen, is het aanmaken van een account in onze webshop tijdens een bestelling. Alle bestellingen die u met dat account plaatst zullen in uw besteloverzicht verschijnen. Via dit besteloverzicht kunt u voor elk bestelling de factuur downloaden.


Overige onderwerpen

 

  • Hebben jullie ook een winkel?

Om u alleen de allerbeste prijs te kunnen bieden, kunt u alleen via onze webshop bestellen en uw bestelling laten bezorgen. Wij hebben dus geen fysieke winkels.

 

  • Kan ik jullie per telefoon bereiken?

Ja, dit is mogelijk, maar omdat Diabetes Desk een online winkel is vinden wij het efficiënter om uw vraag per e-mail af te handelen. Het is heel waarschijnlijk dat u het antwoord op uw vraag op deze pagina terug kunt vinden, maar mocht dit niet zo zijn dan kunt u ons bereiken via het contactformulier. Wij streven ernaar om uw vraag binnen 1 werkdag te beantwoorden (op werkdagen), Bij drukte kan het soms 48 uur duren voordat u een reactie ontvangt.

Mocht u onze klantenservice willen bellen is het telefoonnummer: 085 130 93 70 (lokaal tarief)
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 12.00 en 15.00 uur.

 

  • Technische problemen

Indien u technische problemen ondervindt tijdens het winkelen op onze site, neemt u dan alstublieft contact op met onze klantenservice. Probeert u het probleem zo uitgebreid mogelijk te omschrijven en eventuele foutmeldingen te noteren. Dit maakt het eenvoudiger het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.

 

 

Reviews

 

  • Hoe en door wie kunnen productreviews geplaatst worden?

De productreviews kunnen uitsluitend door ingelogde en geverifieerde gebruikers worden geplaatst. Daarnaast worden de reviews pas na beoordeling door Diabetes Desk zichtbaar bij een product. Een voorwaarde die wij aan reviews stellen als het gaat om inhoudelijke productreviews is dat de reviewer het product ook bij ons heeft aangeschaft. Ingezonden reviews worden niet beoordeeld op bevindingen van de reviewer en zullen nooit om die reden geweigerd worden. Waar wel op gelet wordt is het taalgebruik. We laten geen beledigende / aanstootgevende inhoud toe of inhoud waarin wordt gescholden of gediscrimineerd. Met dat soort inhoud wordt het doel van een review voorbijgeschoten en daarom zullen zulke berichten niet worden gepubliceerd.

Andere berichten die irrelevant zijn, bijv. een product review die geen betrekking heeft op het product waarbij het geplaatst is en/of geen betrekking heeft op onze webwinkel en dienstverlening in het algemeen, zullen tevens niet gepubliceerd worden.

Diabetes Desk garandeert dat er geen betaalde reviews geplaatst worden op de website en controleert de ingezonden reviews inhoudelijk ook op dit punt. Zoals aangegeven worden daarom ook alleen reviews toegestaan van gebruikers met een account en die daadwerkelijk gebruik hebben gemaakt van onze diensten.

Wij streven er altijd naar om ingezonden reviews binnen 3 werkdagen te beoordelen.